Een premium domeinnaam gebruiken om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Werkt dat nog?
Gegarandeerd succes dankzij je domeinnaam
Wie een jaar of tien geleden een premium domeinnaam had, stond gegarandeerd hoog in de zoekresultaten. Ongeacht de inhoud van de website, was je er zeker van dat jouw website in de top drie zou verschijnen. Na verloop van tijd heeft Google zijn algoritmes veranderd en kom je met alléén een premium domeinnaam niet meer direct in de top drie zoekresultaten te staan. Maar, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, kan een goede domeinnaam weldegelijk nog steeds bijdragen om hoger in de zoekresultaten te komen.
Gouden combinatie: domeinnaam en content
Vandaag de dag hechten zoekmachines als Google steeds meer waarde aan de inhoud van je website. Zijn de teksten ‘natuurlijk’ geschreven, relevant en passen ze bij het onderwerp van je site? Dit zijn voorbeelden van factoren waar het algoritme van Google tegenwoordig steeds meer op let. Daarnaast blijft de domeinnaam van een website ook vandaag de dag nog een belangrijke factor voor de zoekmachine. Waarom? Omdat deze het onderwerp van je website aangeeft. Vooral in een tijd waarin elke website wel investeert in SEO-content, is een premium domeinnaam juist een krachtig middel om je concurrentie voor te blijven.
Meer conversies door je domeinnaam
We sluiten af met misschien wel het grootste voordeel van een goede domeinnaam als het aankomt op zoekmachinemarketing. Wanneer een potentiële bezoeker een zoekopdracht intypt op Google, zijn zij namelijk eerder geneigd om op een premium domeinnaam te klikken. Een goede domeinnaam straalt namelijk meer autoriteit uit, waardoor men eerder geneigd is om aan te nemen dat jouw site beter aansluit bij hun zoekopdracht.