Skip to content

Domeinenbank

/

Het belang van merkwaarde: Een sterke zet voor Starke.nl!

Waarom kopen mensen een nieuwe domeinnaam als ze al een domeinnaam voor hun bedrijf hebben? In het Engels noemen ze dit het verhogen van je Brand Equity. Wij noemen het merkwaarde. Ondernemer Edwin Starke pakte dan ook meteen zijn kans toen Starke.nl beschikbaar bleek!

Starke Re-integratie ging voor kortere domeinnaam

In sommige gevallen is het niet moeilijk om de toegevoegde waarde van een nieuwe domeinnaam in te schatten! Zo ook voor Edwin Starke, de eigenaar van Starke Re-integratie en Personeelsdiensten. De domeinnaam die hij al jaren gebruikt is www.starke-re-integratie.nl. Een hele mond vol, maar wel herkenbaar en precies overeenkomend met zijn bedrijfsnaam. Een logische registratie dus.

Toch zien we vaak bij bedrijven met een wat langere naam dat je langzamerhand bij je klanten bekend komt te staan met een kortere versie van je bedrijfsnaam. In de ‘volksmond’ zou men zeggen ‘Bij Starke moet je zijn’. Hierdoor werd het aankopen van Starke.nl een logische vervolgstap. Na een snel en positief aankoopproces kon de domeinnaam aan Edwin overgedragen worden.

Je merkwaarde uitbreiden

Bij het kiezen van een domeinnaam is de lengte absoluut iets om rekening mee te houden. Hoe gemakkelijk is het voor terugkerende bezoekers om je website te vinden? Wat typt een persoon in die het bedrijf alleen van horen zeggen kent? Om het voor de bezoeker zo eenvoudig mogelijk te maken, is het belangrijk om een domeinnaam zo kort mogelijk te houden, en daarbij ook geen verbindingsstreepjes te gebruiken.

Een langere domeinnaam is, zeker als je net begonnen bent, niet per se funest, maar het hebben een korte en eenvoudige domeinnaam levert op lange termijn altijd een grotere merkwaarde op. Vóór je een domeinnaam kiest is het daarom verstandig om na te denken hoe jouw bedrijf bij je klanten te boek staat. Op die manier zal men je namelijk ook in zoekmachines proberen te vinden. Een internettend mens is een ongeduldig wezen: als het niet meteen lukt om het juiste bedrijf te vinden, dan stoppen we vaak snel met zoeken. Zulke potentiële klanten ben je dan dus kwijt!

Wees dus verstandig: bedenk welke domeinnaam of domeinnamen jouw merkwaarde en vindbaarheid zouden kunnen vergroten. Zo kun jij, net als Starke, een sterker merk neerzetten.