Het einde van de vakantieperiode is in zicht. De meeste bedrijven beginnen weer op volle toeren te draaien, precies op tijd voor het najaar, wat voor vrijwel alle bedrijven de belangrijkste periode van het jaar is. Het coronavirus heeft in ontzettend veel sectoren huisgehouden, dus is het belangrijk dat ondernemers zich de komende maanden – zeker omdat de staatssteun op gaat houden – klaarmaken voor deze drukke maanden.
Online tijdens de lockdown
Tijdens de lange nationale lockdown hebben we onze levensstijlen om moeten gooien. Zo werd winkelen in de winkelstraat grotendeels vervangen door online shoppen en gingen mensen massaal thuis werken en studeren. Dat zijn we inmiddels gewend: ondanks de coronaversoepelingen zien we nog steeds in stijging in het aantal online aankopen. We mogen de winkelstraat en het kantoor weer in, maar blijven ook net zo graag online winkelen en zakendoen.
Ook na versoepelingen zijn domeinnamen waardevol
De laatste versoepelingen gaven mensen de kans om weer terug te gaan richting ‘het normaal’. Er kan nu ook weer fysiek gewinkeld worden. Toch lijkt het beheren van een online webshop nog steeds de veiligste optie voor beginnende ondernemers. Consumenten doen tegenwoordig net zo graag online hun aankopen, dus loont het voor ondernemers om aandacht te blijven schenken aan hun digitale uithangbord. In verschillende onderzoeken komt naar voren dat de meerderheid (62%) van de consumenten na de coronacrisis even vaak online blijven shoppen als tijdens (bron: Emerce). Inmiddels kan bijna alles online geregeld worden en hebben bijna alle soort bedrijven een website. Het staat vast dat een professionele en goede website nodig is om concurrenten bij te blijven. Online zaken als vindbaarheid, een duidelijke website en een goede domeinnaam zullen dus goed op orde moeten zijn en blijven. Hierdoor zal de waarde van een domeinnaam in de toekomst, en dus ook ná de versoepelingen, niet meer dalen.
Het belang van een premium domeinnaam
Het is soms een behoorlijke investering, maar in veel gevallen wel een noodzakelijke: een premium domeinnaam straalt professionaliteit en betrouwbaarheid uit. Nederlandse consumenten zullen eerder bestellen bij een webshop die zij vertrouwen. Dat vertrouwen groeit aanzienlijk als de website een korte, relevante domeinnaam heeft. Met een domeinnaam kan je dus concurrentievoordeel winnen. Nu het online dringen geblazen is, kan elk voordeel doorslaggevend zijn!