Het verhaal van een domeinnaam begint vaak bij Domeinenbank, maar hoe zo’n verhaal afloopt – dát hoor je niet zo vaak. Daarom pakken we er graag eens één van de vele succesverhalen bij. Het begon allemaal met een e-mail aan Domeinenbank…
Het verhaal achter domeinnaam Cowboys.nl
Cowboys lijkt op het oog misschien niet op een domeinnaam met een sterke branding-mogelijkheid. De tijd dat de cowboys leefden en relevant waren ligt immers al ver achter ons. Toch dachten de ondernemers van een Amsterdams marketingbureau daar heel anders over.
Ze hadden voor een nieuw project verschillende namen in gedachten. Eén daarvan was ‘Cowboys.nl’. ‘De recruitmentindustrie wordt gekscherend wel eens het Wilde Westen genoemd, vanwege de vele cowboys die actief zijn. Onze naam is een knipoog naar die markt’, zegt Sem Zijlstra, CEO van Cowboys.nl.
Om hun formule te testen begonnen ze met het huren van de domeinnaam. Al snel werd duidelijk dat ze de juiste formule te pakken hadden, waardoor snel besloten werd tot koop over te gaan. Toen beide partijen een akkoord bereikten, was de eerste definitieve stap naar een tof project gezet.
Ze begonnen met het bouwen van een website waarvan de unieke stijl (nog steeds!) direct opvalt. Ze hebben hun pagina ingericht met het thema van (moderne) cowboys in het achterhoofd. Zelf hun functietitels passen binnen het plaatje! Met hun naam en unieke jasje kwamen Cowboys.nl snel bovendrijven in het ‘wilde westen’ van de recruitmentmarkt. Men had snel door dat er een nieuwe sheriff ‘in town’ was!